Horizon Zero Dawn – Open-World-Abenteuer erhält neues Update

Wie man offiziell mitgeteilt hat, steht ein neues Update für „Horizon Zero Dawn“ zur Verfügung, das den Titel auf die Version 1.04 hebt und einige Fehlerbehebungen bei den Quests und Nebenaktivitäten durchführt.

Horizon Zero Dawn

Mit einer Größe von ca. 230 MB fällt das Update nicht sonderbar groß aus. Folglich sind die Änderungen auch kaum spürbar. Die Entwickler von Guerrilla Games haben nämlich lediglich kleine Fehler behoben. Nähere Details könnt ihr dem folgenden Changelog entnehmen.

Laut den Verantwortlichen haben die Spieler eine Woche nach der Veröffentlichung bereits über 152 Millionen Wächter, 1,4 Millionen Donnerkiefer sowie 20 Millionen Truthähne erfolgreich getötet. Die Zahlen erwecken ein positives Bild, besonders in Bezug auf die Verkaufszahlen. Entweder sind viele Spieler unterwegs oder nur wenige zocken schlichtweg zu viel. Sollte ihr gerade erst in die Welt von „Horizon Zero Dawn“ gestartet sein, dann können wir euch einen Artikel empfehlen, in dem wir einige nützliche Tipps liefern. Klickt einfach hier.

Wie geplant ist „Horizon Zero Dawn“ hierzulande am 1. März 2017 exklusiv für die PlayStation 4 auf den Markt gekommen und bietet unter anderem eine vielfältige Spielwelt samt Flora und Fauna. Wie man bereits während der E3 2016 verraten hat, können die Spieler die einzelnen Tiere jagen. Die daraus resultierenden Ressourcen werden dann entweder als Nahrung oder als Material für das Crafting genutzt. Unseren Test zum Open-World-Titel findet ihr hier.

„Horizon Zero Dawn“ Update 1.04

Main Quests

  • Fixed an issue in “The Proving” where one of the attackers would fall down the slope.
  • Fixed an issue in “The Womb of the Mountain” where the spear would not be in Aloy’s inventory if players opened a treasure box with a DLC item before retrieving Aloy’s weapons. Note: Players who have already encountered the issue will need to reload from a game saved prior to this quest.
  • Fixed an issue in “A Seeker at the Gates” where players would be able to enter the gates of Mother’s Watch when fast-traveling to this location.
  • Fixed an issue in “A Seeker at the Gates” where the quest objective would not update from “Go to the Carja Border Fort” to “Kill the corrupted machines”.
  • Fixed an issue in “A Seeker at the Gates” where players could not progress through the Carja Fort.
  • Fixed an issue in “The City of the Sun” where Erend wouldn’t spawn after the dialogue with him ended if players rushed past the civilians on the bridge.
  • Fixed an issue in “The Sun Shall Fall” where players couldn’t return to Dervahl if they fast-traveled during the objective “Talk to Dervahl”.
  • Fixed an issue in “The Grave Hoard” where skipping the conversation with Sylens at the end of the quest and immediately restarting would prevent “To Curse the Darkness” from starting.
  • Fixed an issue in “Deep Secrets of the Earth” where players couldn’t enter the bunker if they fast-traveled away from the objective after they had interacted with the bunker.
  • Fixed an issue in “The Terror of the Sun” where Aloy would respawn in an empty arena after being killed by the Behemoth. Note: Players who have already encountered the issue will need to go to Sunfall, at which point they will be teleported back into the arena to continue the quest.

Side Quests and Activities

  • Fixed an issue in “Hunter’s Blind” where the objective would not update after talking to Talanah.
  • Fixed an issue in “Hunter’s Blind” where players could kills the Glinthawks before the actual objective was triggered.
  • Fixed an issue in “The Foreign Lands” where players could already deliver the bow to Lakhir before being instructed to do so.
  • Fixed an issue in “Fatal Inheritance” where the objective would fail to update after disabling the lure device and speaking with Ranaman during the quest.
  • Fixed an issue in “Blood on Stone” where the Rockbreaker would not surface correctly if players fast-traveled from and to the quest area just before the start of the sequence.
  • Fixed an issue in “Death from the Skies” where the Stormbird objective would remain active after deactivating the lures and fast-traveling from and to the quest area.
  • Fixed an issue in “Redmaw” where Redmaw would be alive again if players left the quest area during the objective “Talk to Ahsis”.
  • Fixed an issue in “Redmaw” where the marker for the objective “Talk to Ahsis” would be invisible outside of the quest area.

Game Systems

  • Fixed an issue where exploration music would drop out after a long period of play.
  • Fixed an issue where Aloy could become ‘stuck’ in her sliding animation.
  • Fixed miscellaneous issues to improve the overall play experience.

 

Teilen
onpost_follow

1 thought on “Horizon Zero Dawn – Open-World-Abenteuer erhält neues Update”

  1. Ich weiß ja nicht ob es an meiner PlayStation pro liegt aber die sollten ein update machen was die die Dialoge betrifft denn sehr oft sind die sehr a-synchron ! Teilweise reden die aber liegen bewegen sich nicht

    Oder halt umgekehrt erst die Lippen und paar Sekunden kommt erst die Stimme …. das muss ja nicht sein bei so einem großen Titel

Kommentar verfassen

Loading Facebook Comments ...