No Man’s Sky – Patch 1.12 behebt einige Fehler

Sowohl die PC als auch die PlayStation 4-Version von „No Man’s Sky“ hat einen neuen Patch erhalten, mit dessen Hilfe die Entwickler von Hello Games einige Fehler beheben, die mit der Veröffentlichung des Foundation-Updates entstanden sind.

Aber nicht nur Fixes bringt der Patch mit sich, wie die Patchnotes verraten, die unterhalb dieser Meldung zu finden sind. Die PC Spieler werden künftig nämlich darauf aufmerksam gemacht, wenn sie einen nicht unterstützen Mod installiert ist.

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„No Man’s Sky“ ist ein Spiel, in dem man selbstständig ein unvorstellbar riesiges Universum erforschen kann. Während seiner Erkundungsreisen wird der Spieler hierbei immer wieder auf Orte treffen, die individuelle Merkmale besitzen und somit eine völlig andere Vorgehensweise voraussetzen. Nach einer Releaseverschiebung ist der Titel nun am 10. August für PC und PlayStation 4 erschienen. Wie gut das Spiel bei uns abgeschnitten hat, erfahrt ihr in unserer Review. Klickt einfach hier.

Patchnotes Patch 1.12

  • [PC] Following reports of some people experiencing issues with the game while unsupported mods are installed, we’ve added mod detection which will show a warning screen on loading when mods are detected. A mouse click or button press will dismiss this screen. We have also introduced a new method for mod installation which should prevent player’s games from breaking when a new update is released. For details please see the ‘DISABLEMODS.TXT’ file in the \GAMEDATA\PCBANKS folder.
  • [PC] Allowed remapping of the build menu and quick menu commands to support Azerty keyboards.
  • [PC] We’ve enabled a temporary workaround for the SLI issues people are experiencing. If you are running in SLI, please disable TAA and the game should run. We are looking into a more permanent solution to this issue.
  • Fixed an issue which, in some rare cases, prevented NPCs from giving you mission critical dialogue.
  • Fixed a bug which could cause core items to be transferred from exosuit inventory to starship inventory.
  • Fixed a number of rare crashes (if you continue to experience crashes, please send a crash report and include your crash dumps).
  • [PC] Fix for monitor detection on PCs with 3rd party remote desktop or screen sharing applications.
  • [PC] Running the game via the .exe file should no longer give Steam Init errors.
  • Fixed an issue where underwater buildings could spawn without doors which in rare cases would mean the NPC missions could not be completed. (Note: If you are still being pointed to missing facilities during the NPC questlines, you can either claim a new base and re-build the NPC terminal, or if you have a Freighter, remove the NPC terminal from your base and rebuild it in the Freighter. The NPC should then give you new coordinates. We are still working on a more permanent fix for this issue).

 



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