No Man’s Sky – Details zum kommenden Day-One-Patch veröffentlicht

Derzeit befinden sich schon einige Kopien des Weltraumerkundungs Abenteuers “No Man’s Sky” im Umlauf. Trotz der Bitte der Entwickler, kein Gameplay-Material vor Release zu veröffentlichen, da durch das Fehlen des ausstehenden Day-One-Patches kein richtiges Gameplay gezeigt werden könne, sind aber schon viele Eindrücke via “Twitch” aufgetaucht. Nun sind Details zu besagtem Patch mit der Versionsnummer 1.03 veröffentlicht worden.

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Übermorgen ist es endlich so weit: der von vielen Spielern ersehnte Release des Weltraumerkundungs Abenteuers “No Man’s Sky” ist zum greifen nahe. Während sich viele Spieler mit dem Einstieg in ihr Raumschiff noch gedulden müssen, befinden sich schon einige, zu früh verkaufte Versionen im Umlauf. Auch auf Bitte der Entwickler, kein verfrühtes Gameplay zu veröffentlichen wurde wenig Rücksicht genommen, denn es sind bereits zahlreiche Streams auf der Streamingplattform “Twitch” zu sehen, welche Live-Eindrücke aus “No Man’s Sky” liefern. Zwar ist Twitch mit hochdruck daran beschäftigt, diese verfrühten Streams zu bannen, jedoch gehen stündlich immer mehr Online und ermöglichen somit interessierten Spielern tiefere Einblicke in die Erkundung des Universums. Ein Ärgernis für die Entwickler, denn die Verantwortlichen von Hello Games betonten vor einigen Tagen, dass durch das Fehlen des angekündigten Day-One-Patches kein richtiges Gameplay gezeigt werden könne und somit die Eindrücke verfälschen würde. Was genau der Patch mit der Versionsnummer 1.03 ändert, wurde jetzt veröffentlicht. So soll beispielsweise die prozedurale Berechnung der Planeten-Oberflächen nun deutlich schneller gehen und somit die Intensität und Häufigkeit von “Pop-ins” reduziert werden. Den gesamten Changelog findet ihr weiter unten. Des Weiteren wurden am gestrigen Sonntag die Server zurückgesetzt, was einen Neustart für jeden Spieler bedeutet (wir berichteten).

“No Man’s Sky“ ist ein Spiel, in dem man selbstständig ein unvorstellbar riesiges Universum erforschen kann. Während seiner Erkundungsreisen wird der Spieler hierbei immer wieder auf Orte treffen, die individuelle Merkmale besitzen und somit eine völlig andere Vorgehensweise voraussetzen. Nach einer Releaseverschiebung soll der Titel nun am 10. August für PC und PlayStation 4 erscheinen. Erst jüngst wurde bekannt, dass die Disc-Version lediglich 6 GB Speicher benötigen wird. Mehr dazu findet ihr hier.

Patch 1.03 im Detail:

  • The Three Paths – there are now new, unique “paths” you can follow throughout the game. You must start the game on a fresh save, with the patch, as early choices have significant impact on what you see later in the game, and the overall experience.
  • The Universe – we changed the rules of the universe generation algorithm. Planets have moved. Environments have changed biomes. Galaxies have altered shape. All to create greater variety earlier. Galaxies are now up to 10x larger.
  • Diversity – Creatures are now more diverse in terms of ecology and densities on planets.
  • Planets – we’ve added dead moons, low atmosphere and extreme hazardous planets. Extreme hazards include blizzards and dust storms.
  • Atmosphere – space, night time and day skies are now 4x more varied due to new atmospheric system, which refracts light more accurately to allow for more intense sunsets.
  • Planet rotation – play testing has made it obvious people are struggling to adjust to this during play so it’s effects have been reduced further…
  • Terrain generation – caves up to 128m tall are now possible. Geometric anomalies have been added. Underwater erosion now leads to more interesting sea beds.
  • Ship diversity – a wider variety of ships appear per star system, and are available to purchase. Cargo and installed technology now vary more, and ships have more unique attributes.
  • Inventory – ship inventories now store 5 times more resources per slot. Suit inventories now store 2.5 times more per slot. This encourages exploration and gives freedom from the beginning. We’re probably going to increase this even further in the next update, for people in the latter game phases, and will allow greater trading potential.
  • Trading – trading is deeper. Star systems and planets each have their own wants and needs, based off a galactic economy. Observing these is the key to successful trading. We still working on adjusting this based on how everyone plays, but all trading values have been rebalanced across the galaxy, giving a greater depth. A bunch of trade exploits were uncovered and have been removed
  • Feeding – creatures now have their own diet, based on planet and climate. Feeding them correctly will yield different results per species, such as mining for you, protecting the player, becoming pets, alerting you to rare loot or pooping valuable resources.
  • Survival – recharging hazard protection requires rare resources, making shielding shards useful again. Storms can be deadly. Hazard protection and suit upgrades have been added. Liquids are often more dangerous
  • Graphical effects – Lighting and texture resolution have been improved. Shadow quality has doubled. Temporal AA didn’t make it in time, but it’s so close
  • Balancing – several hundred upgrades have had stat changes (mainly exo-suit and ship, but also weapon), new upgrades have been added.
  • Combat – Auto Aim and weapon aim has been completely rewritten to feel more gentle in general, but stickier when you need it. Sentinels now alert each other, if they haven’t been dealt with quickly. Quad and Walker AI is now much more challenging, even I struggle with them without a powered up weapon.
  • Space Combat – advanced techniques have been introduced, like brake drifting and critical hits. Bounty missions and larger battles now occur. Pirate frequency has been increased, as well as difficulty depending on your cargo.
  • Exploits – infinite warp cell exploit and rare goods trading exploit among other removed. People using these cheats were ruining the game for themselves, but people are weird and can’t stop themselves
  • Stability – foundations for buildings on super large planets. Resolved several low repro crashes, in particular when player warped further than 256 light years in one session (was only possible due to warp cell exploit above).
  • Space Stations – interiors are now more varied, bars, trade rooms and hydroponic labs have been added
  • Networking – Ability to scan star systems other players have discovered on the Galactic Map, increasing the chance of collision. Star systems discovered by other players appear during Galactic Map flight
  • Ship scanning – scanning for points of interest from your ship is now possible. Buildings generate earlier and show up in ship scans
  • Flying over terrain – pop-in and shadow artefacts have been reduced. Generation speed has been increased two fold (planets with large bodies of water will be targeted in next update)
  • Writing – The Atlas path has been rewritten by James Swallow (writer on Deus Ex) and me. I think it speaks to the over-arching theme of player freedom more clearly now. Early mission text has been rewritten to allow for multiple endings

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4 thoughts on “No Man’s Sky – Details zum kommenden Day-One-Patch veröffentlicht”

    1. Der ders in 40 Stunden gemacht hat ist mit Warpsprüngen ins Zentrum geflogen, dh. hätte er jeden Planeten auf dem Weg bereist wäre er viel länger unterwegs gewesen… klar wenn man es drauf anlegt dann is man in 40 Stunden durch, aber da hat man doch kein Spielspaß

  1. Das stimmt wohl doof nur das es schon seit Tagen viele schon spielen und zu sehen bei ps4 auf der Konsole haha und gut naja ich wollte es auf PC kaufen weil ich hoffe das die Grafik etwas besser ist also Weitsicht und Schatten usw aber falls nicht dann gerne auch auf ps4.

    Das Spiel macht sicher Spaß denn in nächster Zeit reizt mich nichts außer BF 1 wenn es läuft auf der gtx970 mit 60fps und Grafik Maximum haha mal sehen

    Hoffe kann mal testen sonst auf ps4 haha

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